Jak zorganizować event modowy?
Moda ciągle się zmienia. Projektanci muszą być liderem w branży, a projektanci powinni myśleć nieszablonowo. Tylko wtedy można osiągnąć sukces. Jeśli planujesz event modowy i nie wiesz, jak oczarować gości, skorzystaj z poniższych wskazówek.
Wybierz miejsce
Pierwszym krokiem w organizacji pokazu jest staranne wybranie miejsca. Powinno odzwierciedlać Twoją kolekcję i wizję. Bez względu na to, czy wybierzesz malutkie mieszkanie, czy ogromną salę balową, musi odzwierciedlać charakter Twojej marki. Na początku sprawdź lokale, które znajdują się w pobliżu. Zawsze możesz sprawdzić ofertę w Internecie. Zwróć uwagę na metraż. Zobacz, ile osób może pomieścić. Przeglądnij galerię zdjęć. Dużą popularnością cieszy się sala konferencyjna Ice Kraków. Weź pod uwagę liczbę miejsc markingowych i łatwy dojazd.
Czas
Zastanów się, kiedy chcesz zorganizować event. Wybierz odpowiedni termin po konsultacji ze wszystkimi projektantami. Następnie porozmawiaj z modelkami i wizażystami. Postaraj się planować z dużym wyprzedzeniem. W ten sposób unikniesz wielu niepotrzebnych nerwów.
Temat
Wybór odpowiedniego tematu może być bardzo trudną decyzją. Weź pod uwagę miejsce, czas i ubrania. Motyw przewodni jest niezwykle ważny. Powinien pasować do wystroju, sceny, makijażu. Dekoracje nie powinny odwracać uwagi od ubrań.
Wybierz modelki i modeli
Po wybraniu miejsca, czasu i tematy nadszedł czas na poszukanie profesjonalnych modelek i modeli. Powinni wyróżniać się na wybiegu. Pamiętaj, że casting może być bardzo czasochłonny. Dlatego zaplanuj go z dużym wyprzedzeniem.
Wybierz modelki i modeli, którzy będą się różnić sylwetką, długością włosów itp. Tłum z pewnością doceni różnorodność.
Zbierz zespół
Nie musisz sam organizować całego pokazu. Otocz się wolontariuszami, reklamodawcami, sponsorami, influencerami, grafikami, wizażystami. Zawsze też możesz poprosić o pomoc rodzinę i przyjaciół. Naucz się delegować i ufać swojemu zespołowi.
Zaplanuj program
Wybierz ubrania, motyw programu i projektantów. Rób zdjęcia modelkom i modelom w kreacjach i twórz tablice pokazowe. Umieść je za kulisami. Wtedy nikt nie będzie miał wątpliwości, jak ma wyglądać na wybiegu.
Zwróć uwagę na szczegóły. Pomyśl o torbach z upominkami, dekoracjach, gwoździach programu, wystąpieniach gości specjalnych, przemówieniach, podziękowaniach, jedzeniu, napoju, parkowaniu, pogodzie, rozrywkach, udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych, terminie wydarzenia i prezentach.
Zadbaj o wyjątkową atmosferę
Wybierz lokalizację, która zrobi wrażenie i współpracuje z tematem programu. Użyj efektów świetlnych na początku i końcu pokazu. Pamiętaj też o muzyce. Powinna pasować do motywu przewodniego. Ma być optymistyczna i energetyzująca, a nie powolna i ciężka.
Skorzystaj z nowoczesnych technologii
Użyj dużych ekranów po obu stronach wybiegu, by widzowie mogli lepiej przyjrzeć się ubraniom. Zastanów się również nad transmisją internetową z imprezy. Możesz nawet zorganizować czat online, by zaangażować internautów. Będą rozmawiać o tym, co aktualnie widzą. Wykorzystaj różne sposoby promocji, w tym media społecznościowe i e-mail marketing.